Przewaga, jaką duże przedsiębiorstwa mają nad tymi małymi to większa ilość pracowników, a tym samym większe możliwości w zakresie przyjmowania zleceń, projektów. Ale duże przedsiębiorstwa to także duże wyzwania, a jednym z nich jest skuteczna komunikacja pomiędzy interesantami, klientami a pracownikami. W dobie pandemii koronawirusa jest to jeszcze trudniejsze zadanie. Na szczęście istnieją skuteczne rozwiązania, a wśród nich centralki telefoniczne, które idealnie spisują się w kierowaniu ruchu z zewnątrz do wewnątrz.
Centralka telefoniczna – co to takiego?
Jak sama nazwa wskazuje, centralka telefoniczna to centralny, najważniejszy punkt sieci telefonicznej w przedsiębiorstwie, firmie, instytucji. Dzięki centralce telefonicznej ruch z zewnątrz, czyli pochodzący od interesantów, klientów, do wewnątrz, czyli do pracowników, kadry zarządzającej, jest znacznie ułatwiony. Centralka telefoniczna usprawnia komunikacje i sprawia, ze każdy z pracowników nie musi posiadać osobnej linii telefonicznej.
Rodzaje centralek telefonicznych
Wśród centralek telefonicznych rozróżnić można:
- centrale analogowe;
- centrale VoIP.
Centralka telefoniczna analogowa, to centrala tradycyjna, w której połączenie odbywa się za pomocą kabli i telefonów. Centralka telefoniczna VoIP nie wymaga okablowania, gwarantuje lepszą jakość połączeń, a te nawiązywane są za pomocą Internetu.